voorwoord - Reisverslag uit Helmond, Nederland van Frans Berlo - WaarBenJij.nu voorwoord - Reisverslag uit Helmond, Nederland van Frans Berlo - WaarBenJij.nu

voorwoord

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

10 Februari 2015 | Nederland, Helmond

Fransdefietser!!! 1 Mei 2007 was voor mij de dag van de waarheid, na maanden voorbereiding en trainen ging de tour beginnen naar de camping in L’Estartit Spanje met ± 1800 km voor de boeg, en een bepakte fiets (MTB) met ± 22kg. Bagage zoals tent-zelfopblaasbaar matras- slaapzak-kookgerei-fiets/camping kleding en stoeltje.
Met etappe,s van 80/90 km per dag en op Zondag een rustdag was ik ruimschoots voor Marij op de camping in Spanje die op 1 Juni aan komt met het vliegtuig.

1 Juli 2009 het bloed kruipt waar het niet gaan kan!!! Om de fiets weer naar Helmond te krijgen had ik de route omgekeerd uit gezet. In de voorbereiding zij een fietsmaat (Ton van Mierlo) als ik met mijn fiets in het vliegtuig naar Spanje kom en gaan samen terug lijkt dat jou wat??? Ja dat vond ik wel leuk en zo was de naam PacoAntonio ontstaan voor onze website waarbenjij.nu voor onze volgers. Deze reis zou 19 dagen duren om ook nu ±1700 km te overbruggen .

15 Mei 2012 na enkele jaren toch maar weer een rit uit gezet nu van ± 1700 km dit bleef ook niet onopgemerkt een goede kennis Jan Flipse van de camping die zag dat eigenlijk ook wel als een uitdaging en zo waren we met 2. Na een tijdje kreeg ik telefoon met de vraag kan mijn vrouw Nelleke ook mee?? Maar dan wel met de auto zodat wij niet al teveel op de fiets mee hoeven te nemen, en zij de boodschappen doet en wij lekker relax op de camping kunnen aankomen.
Dat was een goed idee, en het tweede idee was fietsen voor een goed doel spieren voor spieren, waar we dan ook 1456 euro en 50 cent hadden voor opgehaald.

16 Mei 2014 ook dit jaar een mooie rit uit gezocht genaamd de groene route naar het zuiden met nu ± 1650 km voor de wielen. Ook nu is Jan en Nelleke weer van de partij, het was de vorige keer zo goed bevallen dat ik na de vraag? in 2013 op de camping of zij weer mee gaan?? ja natuurlijk doen wij het weer !!! en was ook voor hen de voorbereiding begonnen .

12 Mei 2015 Franssolo!!! Alle mooie dingen in 5e !! voor de 5e x zo een monster rit lijkt mij een mooie afsluiting voor het fiets gebeuren naar Spanje. Deze laatste rit heb ik me voorgenomen om niet 2 jaar te wachten, en zoals de 1e keer solo. de andere ritten met Ton, Jan en Nelleke waren leuk en gezellig! een ervaring die ik niet had willen missen. de route is voor 80% het zelfde als de 1e keer zodat ik nu op ± 1650 km uit kom.
Ook nu zijn de voorbereiding in de winter spinning 3x per week, en als het weer het toelaat in Maart en April veel kilometrs maken. 12 Mei is de dag van vertrek en hoop 29 Mei op de camping te zijn in Spanje.
Voor de thuis blijvers zal ik op www.franssolo.waarbenjij.nu een reisverslag proberen bij te houden, dagelijks is niet zeker In verband met wifi. De 18 dag etappe’s zullen voornamelijk eindigen op een camping maar 3 in de vrije natuur, dit ivbm te grote afstand tussen de camping’s. Marij komt 1 Juni dus heb ik enkele dagen speling voor een rustdag en het opzetten van de caravan.



  • 06 Maart 2015 - 23:19

    Jan & Nelleke:

    Hallo Frans,

    Wij hebben het genoegen gehad om 2 x met jou deze schitterende reis te maken. Ik kan er een heel lang verhaal van maken om te vertellen hoe ongelofelijk trots wij zijn op wat wij met ons 3en hebben geflikt. ( doe ik lekker niet spreekt voor zich )Nelleke en ik willen wel onze waardering naar jou uitspreken wat je al heb geflikt en wat je weer gaat flikken.....op je zilveren stalen ros.
    Frans hou de goede kant van de weg en wij gaan je zeker volgen........( en het avontuur zeker missen.)

    Liefs , Jan & Nelleke.

  • 17 Maart 2015 - 20:28

    Antonio:

    Een mooie samenvatting compliment hier voor.
    Maar ik moet het nog zien dat dit de laatste grote trip wordt, het bloed kruip toch waar het niet gaan kan. je zou toch ook de etappes kunnen inkorten tot 75 / 80 km en dan een kei schone rit van 1100 / 1200 km kunnen maken.
    Frans neem van mij aan, en dat weet jij zelf ook, het is zo verslavend en het geeft de geest zo'n opgeruimd gevoeld dat je dit eigenlijk niet kunt laten.
    Let op Frans de wereld ligt aan jouw wielen.

    goede voorbereiding
    Antonio Solo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Helmond

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 Mei 2015

Eind verslag!!!!

29 Mei 2015

De grand finale!!!

28 Mei 2015

Zware Pyreneeën rit!!!

27 Mei 2015

De wind van voren!!!

26 Mei 2015

Bekende route!!!
Frans

op een stalenros

Actief sinds 09 Feb. 2015
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 8030

Voorgaande reizen:

08 Februari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

09 Februari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: